Nummer: 186

Kintsugi: Japans voor de schoonheid van de imperfectie. ‘Er mogen fouten in zitten en je mag fouten maken’, aldus Louise de Vries Lentsch dit nummer. Titus Meeuws beaamt dat: voor hem gaat het niet per se over mooie resultaten. En ook verderop in het nummer moet het niet altijd perfect zijn. Roos maakt bewust onregelmatigheden in het schilderij van een straatje en wanneer Loes haar kersenbloesem opzet, doet ze dat ruw en grof. Gertrude mengt in haar art journal kleuren zonder al te netjes te zijn en Miranda spettert en spuit naar hartenlust. Gemma Bosters (Spotlight) speelt ook graag met de onregelmatigheden in de klei die ze gebruikt.

Tot slot maak je kennis met Samuel Jessurun de Mesquita en bezochten we de expo van diens leerling M.C. Escher. Eschers grafische prenten lijken te grenzen aan de perfectie. Wat zou hij over kintsugi hebben gedacht?

Coverbeeld: Titus Meeuws

Expo: Escher & De Mesquita

Kunstmuseum Den Haag

In gesprek met Titus Meeuws

Het hangt aan de muur en...

Louise de Vries-Lentsch

Kersenbloesem

Zacht met PanPastel

Art journal café

Afschilderen

Samuel Jessurun de Mesquita

Meester in grafische technieken

Oud straatje schilderen

stadsgezicht schilderen

Vlog: Maak je eigen journal

Een klein journal met één vel papier

Spotlight: Gemma Bosters

Kunstenaar kort 186

Actueel kunst en cultuur nieuws.

/advertenties/gerstaecker.png

/advertenties/Tekenen

/advertenties/Logo

Top